Opgeleverd: Geckotech en Geckotools B.V. Almere

Twee snelgroeiende bedrijven, voor het eerst een eigen pand gekocht en dan ook nog dealen met de Corona regels. Waar begin je dan?

Geckotech en Geckotools B.V. (beiden onderdeel van Ernst Nolte beheer B.V.) waren tot voor kort gevestigd in een huurpand in Amstelveen. De holding werd dit voorjaar trotse eigenaar van een mooi kantoorpand in Almere. Aan ons werd gevraagd mee te denken over een functionele, prettige inrichting voor beide bedrijven, die in beheersbare fases kon worden uitgevoerd:

  • In fase 1 (zomer 2021) de noodzakelijkste aanpassingen om het pand prettig werkbaar te maken voor de mensen die nu incidenteel naar kantoor komen.
  • In fase 2 (najaar 2021) de overige werkplekken, energiebesparende werk- en sfeerverlichting en overige zaken zodat het pand klaar is wanneer iedereen weer naar kantoor mag.

Een project in fases uitvoeren betekent prioriteiten stellen. Wensenlijstje fase 1

Wanneer een project gefaseerd wordt uitgevoerd, is het belangrijk de hoofd- van de bijzaken te onderscheiden. In overleg met Geckotech en Geckotools, de toekomstige gebruikers van het pand, hebben we besloten dat de onderwerpen vindbaarheid, gebouw gebonden werkzaamheden, ruimteverdeling en ergonomie als eerste zouden worden aangepakt;

Vindbaarheid

Geckotech en Geckotools zijn nieuw in Almere en willen uiteraard goed zichtbaar zijn. Er moest dus worden nagedacht over een nieuw gevelbord en bijbehorende parkeerbordjes.

Gebouw gebonden werkzaamheden, het verbeteren van de basis.

Vloeren, deuren, opslag, oude situatie

Aan het interieur was jarenlang niets gedaan dus dat kon wel een upgrade gebruiken. De wanden waren wat groezelig, de vloerbedekking versleten en verkleurd, de massief houten deuren voorzien van kunststof deurbeslag en bekleed met een gewolkt HPL (kunsthars) met wel héél specifieke jaren ‘90 uitstraling. We waren het er dus snel over eens dat dát in elk geval anders moest.

Ruimteverdeling

Er was behoefte aan diverse kantoren, een vergaderruimte, een concentratie ruimte, een ontspanningsruimte, een goede kantine en een douche. We bekeken wat de beste bestemming was voor deze doeleinden.

Meubilair/Ergonomie

Vergaderstoelen en barkrukken waren er al, dus die mochten mee in het nieuwe ontwerp. Voor het inrichten van de kantoren was “ergonomisch verantwoord” leidend.  

Gerealiseerd; Dit hebben we gedaan in fase 1

Buitenreclame

Parkeer en gevelborden

Het al aanwezige frame aan de gevel werd ontmanteld, gereinigd en daarna voorzien van een nieuw bord met adres, bedrijfsnamen en logo. De schots en scheef staande parkeerbordjes zijn vervangen door bordjes op de “biggenruggen” in de straat omdat die minder snel beschadigen en niet scheef kunnen zakken.

Binnenwerk

Wanden

De wanden werden gewit of, afhankelijk van de ruimte, juist voorzien van een stevige kleur. Geckotech en Geckotools zorgden zelf voor wanddecoratie en in de entree hingen we, waar eerst een loket/doorgeefluik zat, als blikvanger een fantastisch doek, gespannen op frame in groot formaat.

Deuren

Nieuwe deuren
Gewrapte deuren en een glimp van de nieuwe kantine

De bovenlichten van de deuren werden, passend bij de bestaande kozijnen, zwart geschilderd. De massief houten (maar met HPL afgewerkte) deuren werden gewrapt (ingepakt) met matzwart kunststof, en de wat lompe zwart- kunststof deurkrukken werden vervangen door eigentijds aluminium deurbeslag voor een moderner en rustiger beeld.

Vloeren

Uit esthetisch én hygiënisch oogpunt hebben we de aanwezige vloerbedekking verwijderd en vervangen door PVC stroken. De kantine en ontspanningsruimte in een warme houtprint met visgraat motief, de overige ruimtes met een stoere “betonlook”. De ruimtes waar in de toekomst veel wordt gebeld of gesproken kregen uit akoestisch oogpunt een zachte vloerbedekking.

Kantoorruimtes

Omdat in het voorjaar nog onduidelijk was hoe de situatie met Corona zich zou ontwikkelen, besloten we rustig te beginnen. We plaatsten de helft van het waarschijnlijk noodzakelijke werkplekmeubilair. Degenen die incidenteel naar kantoor willen kunnen daar nu werken, er staat niet onnodig veel meubilair leeg en Geckotech en Geckotools kunnen per afdeling rustig uitzoeken wat er daadwerkelijk wel of niet mist wanneer de regels versoepelen.

Zitten-, staan en lopen afwisselen is de gezondste manier van werken. Daarom hebben we gekozen voor zit-sta bureaus in combinatie met goed instelbare bureaustoelen.

Vergaderruimte

Vergaderruimte

In de vergaderruimte is één wand donker gemaakt voor meer sfeer, de andere wanden bleven wit. (hierop een whiteboard dat minder storend contrasteert tegen een lichte achtergrond). De vloer is voorzien van een antracietkleurige tapijttegel met een stoere, grillige structuur. Er is gebruik gemaakt van de bestaande vergaderstoeltjes in combinatie met een royale vergadertafel met massief eiken blad en poten. In fase twee wordt de plafondverlichting herschikt en vervangen door energiezuinige, dimbare LED, boven de tafel komt sfeerverlichting.

Kantine

De kantine hebben we geplaatst waar voorheen een opslagruimte was. Dit omdat die qua oppervlakte het beste aansluit op de vereiste ruimte én omdat dit de enige ruimte is met een deur naar het terras aan de achterkant van het gebouw.

Om de kantine op die plaatst te kunnen realiseren hebben we een warm/koud water aan-en afvoer aangelegd en diverse elektrische aanpassingen gedaan. Na installatie van de vloer plaatsten we het keukenblok, voorzien van koelkast, magnetron, vaatwasser, LED verlichting en voldoende bergruimte voor deze kantine.

De wanden en zuilen rondom hebben we ter verhoging van de sfeer wat donkerder gemaakt.

Tot slot plaatsten we een bartafel in combinatie met enkele van de bestaande krukken, en ronde tafels met stoeltjes op zithoogte. Zo kunnen gebruikers ook tijdens de pauze kiezen tussen staan of zitten. De posters aan de wand (aangeschaft door Geckotech) maken de ruimte af.

Sfeer- en overige verlichting wordt in fase 2 aangepakt.

Douche

Het gebouw had op elke verdieping een pantry, zo ook op de begane grond, vlak naast de volgens het nieuwe ontwerp te realiseren kantine. We hebben deze pantry gesloopt en daarna omgebouwd naar de gewenste douche inrichting. De pantry had geen deur, we hebben de bestaande doorgang verplaatst en voorzien van een kozijn en deur.

De douche is rondom betegeld, voorzien van douchebak met schuifwand, thermostaatkraan, LED verlichting met sensor, een spiegel met planchet, een stoeltje en een kledinghaak. Alles voor een snelle douche. Er is in deze ruimte gebruik gemaakt van de (voor de pantry) al aanwezige afzuiginstallatie waarvan alleen de ventilator vervangen moest worden.

Fase 1 zit er op!

Het is herfst, de Coronaregels zijn sinds een paar dagen versoepeld dus medewerkers mogen alweer wat vaker naar kantoor. Uiteraard zijn we nieuwsgierig hoe zij de nieuwe werkomgeving ervaren. Wij vonden het vooral superleuk om de uitdagingen in dit project aan te gaan en zo een bijdrage te kunnen leveren aan de inrichting van dit pand. We wensen eigenaren en medewerkers van Geckotech en Geckotools B.V. heel veel succes op-, en gebruiksplezier van de nieuwe locatie!

Inrichtingsplannen?

We denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact op en kijk wat we voor je kunnen doen.

Laat een reactie achter